Följetongen Däckhuset

Däckhusets JK-anmälan har fått ett resultat som jag inte kan tänka mig att man väntat sig på Däckhuset när man gjorde sin anmälan. Man retade sig på att mina inlägg kom upp på första sidan på Google, när man sökte på "Däckhuset i Kalmar" på samma sida.
Iag gjorde jag en sådan sökning, mest på skoj, och kommer på att det dyker upp en rad träffar som inte tidigare funnits där. Och det är inte bara mina inlägg - utan en lång rad träffar till tidningsartiklar och andra bloggar som skrivit i just detta ämne. Och det är märkligt vad många det är som har sjukt dåliga erfarenheter av detta företag. Jag tror inte det finns något företag som inte har en enda missnöjd kund, men här vittnar man om saftiga utskällningar, svordomar, påhopp och saftigt dåligt utförda jobb. Är inte det lite märkligt? Jag börjar nästan undra om man på Dächuset har som vana att bråka med alla kunder som inte stryker Däckhuset medhårs? Jag har fått läsa den ena skräckhistorien efter den andra och det är faktiskt en skrämmande läsning. Nu hävdar säkert en och annan att  det bara är de missnöjda misskunderna som hörs och visst kan det vara så. Men är det inte märkligt att just Däckhusets missnöjda kunder har rena skräckhistorier att komma med?
Hell-mans blogg går idag att läsa om en av Däckhusets för detta kunder. En historia som påminner ganska mycket om min erfarenhet av hur jag bemötts när jag varit där. Alla historier pratar om en medelålders man och får väl utgå ifrån att detta är densamma som skrivit under JK-anmälan mot mig.
Jag har - som sagt - fått en lång rad kommentarer kring detta och här föjer de "värsta" skräckhistorierna:

Björn:
Råkat ut för samma sak på samma ställe. Hade beställt däck. När jag sedan kom tillbaka på angiven dag, så satte man på några helt andra däck som var mer än dubbelt så dyra. Däckverkstaden blev förbannad på mig(!) och beskyllde mig för att ljuga. Några sådana billigare däck hade vi ju aldrig pratat om enligt honom. Trodde jag skulle slå ihjäl gubbljäveln. Slutade med att han fick kränga tillbaka mina gamla däck. Då blev han arg för att jag hade upptagit hans tid!

Willie:
För några år sedan misslyckades Däckhuset i kalmar att få på fälgar utan att dom skevade. Det var fel på bilen kostade 1500kr som jag betalade att undersöka, inget fel på bilen som Bert Wåhlin som den som är företagets chef påstod det efter att en ny uppsättning fälgar provats  Fälgar sattes på av en annan verkstad. Sitter som en smäck. Vid ett inledande samtal med den verkstaden som utan problem satte på mina fälgar i 20000kr klassen sa kundmotagaren det verkar som om någon gjort en djävla groda.Däckhuset .Ägaren på Däckhuset beklagade sej över all tid man fått lägga på min bil som för övrigt var instabil hade gått 30000 mil o fan o hans mormor.Vidare påstod Bert Wåhlin i en otrevlig ton att om jag pratade skit om hans personal så blev han arg.Jag hade inte sagt ett knyst om hans personal.Även till mej berättade han om alla sina år i branschen, frågan är om karln kan byta ett däck.Mail till företaget går ju ej att skicka enligt uppgift.Säger väl allt.Det är tur att man får skriva vad man tycker på sin blogg el att vara en helidiot på exempelvis ett företag utan att det är krimminellt.Om personalen mår dåligt på en del däck företag i Kalmar så beror det inte på kunderna.

Anonym:
Kan bara hålla med om att Däckhuset suger...
Lämnade in ett däck till min personbil för några år sedan för laga en "punka". Fick ett datum några dagar senare då däcket skulle vara lagat & klart att hämta.
- Hej, jag skulle hämta mitt däck till min bil.
- Ja, just det. Det står här.
Går fram & skall rulla ut däcket. När jag trycker till på däcket är det ingen luft, däcket är tomt.
- Ursäkta men det här däcket är det ingen luft i!
- Konstigt, säger han i affären. Det skall vara lagat!
För kännedom så upprepade sig denna historia ytterligare en gång med samma däck & slutsatsen när det gäller Däckhuset är ganska enkel: "Aldrig mera Däckhuset"!!

Mange:
Jag är inte förvånad över denna händelse.
Har själv varit kund på däckhuset och vad jag vet inte blivit lurad. Där emot tycker väl jag som många andra att attityden är en avgörande faktor om man ska lyckas som egenföretagare. Hur däckhuset överlever med den inställning de har till sina kunder är en gåta. En värre Besserwisser har jag aldrig stött på. Att på det sätt som Bert mästrar (talar till rätta) sina kunder är det en gåta att de överlever. I mitt val av verkstad och inköp är det ett klart sistahandsval. Killarna i verkstaden måste jag säga är supertrevliga, det är tyvärr ägaren som saknar självinsikt och vanligt hyfs.
Att bli behandlad efter hur man beter sig brukar vara sant, dock faller däckhuset med undantag.
Jag önskar alla lycka till i denna soppa, men ska Däckhuset överleva så krävs en attitydförändring och då menar jag inte personalen utan enbart mannen bakom skrivbordet.

Pedigreedpal:
Jag har heller inga bra erfarenheter av klåparna på Däckhuset. Vid ett tillfälle för 4-5 år sedan var jag där för att skifta från sommardäck till vinterdäck på min mors bil som jag skulle låna för en resa till Stockholm. När jag kommit till Rockneby föll plötsligt höger framdäck av i ca 120 km/h. Dom hade alltså glömt att skruva fast hjulet! Jag klarade mig oskadd och Däckhuset gick, efter att jag hotat med att "tala ut" i Barometern, med på att stå för alla kostnader i samband med bärgning och reparationer.
Den andra och sista gången jag hade med Däckhuset att göra var när jag i somras under ett besök i Kalmar fick punktering på ett däck. Jag tyckte att när jag ändå var där kunde jag passa på att byta ut alla fyra däcken eftersom dom ändå var slitna. Dollartecknen lyste i föreståndarens ögon när han letade i sitt datasystem efter lämpliga däck. Efter en del hummanden hittade han till slut fyra däck i rätt dimension och till ett ok pris som skulle finnas på lagret. Han medhjälpare kickades ut för att hämta däcken, men återvände med en uppgiven uppsyn efter en lång stunds väntande och meddelade att det bara fanns ett däck av den typen på lagret. Så här fortsatte det i minst fem omgångar till, att föreståndaren sökte upp däck som enligt datasystemet skulle finnas hemma, men som inte existerade i verkligheten. Till slut gav jag upp och åkte till Liljas och köpte däck istället. Det blev lite dyrare, men det tog max en halvtimme från det jag kom dit tills jag rullade ut med nya däck och ett nöjt leende på läpparna. Aldrig mer Däckhuset!

Peter:
Jag är med på bojkotten .... jag har gjort det sen förra året när jag blev utskälld av gubben för att jag ville köpa andra däck än de han rekommenderade, gubbfan gav sig inte heller och tyckte att jag var dum som inte ville lyda honom och han hade minsann 30 års erfarenhet bla bla bla....men jag stod på mig och ville ha mina däck för att jag tycker de är bättre varpå utskällningen började igen...... då frågade jag bara om gubben var dum på riktigt och gick...

Så det man hoppades på på Däckhuset, har man knappast uppnåt. Undrar vad man såg framför sig? Att jag skulle tvingas stänga ner min blogg, stämmas på böter och skadestånd kanske?
Istället får de nu dålig publicitet på alla möjliga medier runt om i Småland. På Däckhuset kommer man nu också att ha fullt upp, jag undrar om det kommer ha tid att laga mopeder och byta däck framöver? För här vi en lång rad tidningar, medier och bloggar som behöver JK-anmälas: Hell-man, Blogghelvetet, Jenniiz, Sebastian Hallén, Östran, Barometern, Smålandsnytt och P4. Många av dessa länkar kommer på Google upp långt innan träffar på exempelvis eniro, Gula sidorna.
Nu tänker säkert många att "nu kan Tobias inte släppa det dåliga bemötande han fått på Däckhuset". Jovisst kan jag det, men detta är bara så fantastiskt roligt kan jag säga! Jag roas verkligen att se vad fortsättningen av denna historia blir! Lovar att det kommer fler inlägg om fortsättning kommer! :-)



SvD

Bilderna lånade från No Daddy, ADHD
 

 
Pusha   Follow        
                submit to reddit
0 kommentarer publicerat i Däckhuset i Kalmar
Taggar: Bert Wåhlin, Däckhuset, Däckhuset Kalmar, Däckhuset i Kalmar, JK, Justitiekanslern
KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

    Follow