Jag är inte den enda som blivit utskälld!

Minns ni Däckhuset, som jag rök ihop med i höstas? Då de gav mig en prisuppgift, sen slog på ytterligare 500 kronor - för att skälla ut mig rejält när jag hävdade min rätt?!
Det här är tydligen inte ovanligt när det gäller denna verkstad. Det förkommer lite då och då uppenbarligen, ungefär liknande grejer. Man försöker snylta till sig extra betalning och när kunden säger ifrån får man ett otroligt dåligt bemötande. Denna kommentar fick jag idag från Björn:

Råkat ut för samma sak på samma ställe. Hade beställt däck. När jag sedan kom tillbaka på angiven dag, så satte man på några helt andra däck som var mer än dubbelt så dyra. Däckverkstaden blev förbannad på mig(!) och beskyllde mig för att ljuga. Några sådana billigare däck hade vi ju aldrig pratat om enligt honom. Trodde jag skulle slå ihjäl gubbljäveln. Slutade med att han fick kränga tillbaka mina gamla däck. Då blev han arg för att jag hade upptagit hans tid!

Man undrar ibland hur vissa överhuvudtaget kan överleva i en viss bransch! Jag menar; om det är så här man bemöter sina kunder på Däckhuset, hur kommer det sig då att de enda tycks få kunder?! Det är ju faktiskt otroligt märkligt! För min egen del kommer jag absolut inte gå tillbaka dit, det finns överhuvudtaget inte på världskartan! Tror inte heller denne Björn kommer att göra det! Eller? Själv betalar jag hellre lite extra och får en bra service - och framförallt att jag får de tjänster jag faktiskt betalat för. Det är trots allt ganska viktigt när man väljer verkstad - precis som i alla andra sammanhang när man köper tjänster och varor. Hoppas nu nästan att Däckhuset förlorar lite kunder, så att de inser att de inte kan behandla folk hur som helst!
 


BAR 1, SMP 1, 2, 3

Bilden lånad från The topnotch
 

 
Pusha   Follow        
                submit to reddit
0 kommentarer publicerat i Däckhuset i Kalmar
Taggar: Bert Wåhlin, Däckhuset, Däckhuset Kalmar, Däckhuset i Kalmar, JK, Justitiekanslern
KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

    Follow