Ingen smygreklam!

Det är få företag förunnat, faktiskt så är detta första gången det händer på min blogg! Men nu har Däckhuset här i Kalmar en kategori här på bloggen! Det har blivit många inlägg i denna historia och fasen vet om detta blir det sista?! Så nu känns det lika bra att samla dem alla i samma kategori. Men någon smygreklmar för Däckhuset är det absolut inte frågan om, jag är inte på något vis sonsrad av dem! För sådant sysslar jag inte med på min blogg, den enda reklam som förekommer här är den ni ser i vänsterkolumnen.

För ett litet tag sedan fick jag ju ett mail från dem, där de bad lite om ursäkt och jag erbjöds en graits service. Jag skrev tillbaka och berättade att jag faktiskt inte var intresserad att komma tillbaka dit som kund med tanke på det bemötande jag fick sist. Och så är det faktiskt, de var så otroligt otrevliga att det är få saker jag kan jämföra med. När man står och skriker, talar om hur olämplig jag är som fordonsägare, att jag inte är välkommen tillbaka - då ÄR jag inte villig att komma tillbaka heller.
Att man bad om ursäkt har säkerligen - åtminstone enligt min egen tolkning - med att göra att hela historien nu ligger ute på nätet och det på så sätt sprids ut till fler. Då blir man plötsligt en aning villig att släta över det hela. Så i torsdags kom det här svaret på mitt mail:

"Hej Tobias


Tack för ditt svar jag respektera givetvis ditt beslut men om du ändrar dig så är du välkommen. Jag vill önska dig lycka till i fortsättningen

Men du tänkt på att din blogg gör många väldigt illa


Vänliga Hälsningar XXX"


Det som gör mig mest brydd är den sista meningen i mailet. Tydligen gör jag många illa genom att blogga, men frågan är bara VEM? Jag skrev tillbaka och frågade vad fasen de menade, men något svar har inte kommit. Får väl anta att det är sig själva de menar, att det är DEM jag gör illa. De förlorar väl på sin höjd några kunder genom mina skriverier om dem. Men skadar jag någon? Nej, det skulle jag inte vilja påstå. Men är det så att jag gjort fler illa - hör av er så får jag försöka gottgöra det på något vis! *L*
 

 
Bilden lånad från Yngre Medelåldersbloggen
 

 
0 kommentarer
    Follow
publicerat i Däckhuset i Kalmar
Taggar: Bert Wåhlin, Däckhuset, Däckhuset Kalmar, Däckhuset i Kalmar, JK, Justitiekanslern

Svar på tal

Hej Tobias

Kalmar den 9 mars 2009

Har precis läst din blogg och är ledsen att du upplevde oss på detta tråkiga sätt .

Jag vill bara påpeka att som företag är man väldigt utsatt och kanske inte gör allt rätt .

Men Ibland har vi inte samma uppfattning. Och om jag inte minns fel så slapp du att betala reservdelarna


För att gottgöra dig kan jag bjuda på nästa service utan kostnad .

Som du förstår vill jag inte vara ovän med dig.


Med vänliga hälsningar

XXX


Det svaret fick jag från Däckhuset här i Kalmar idag efter det uppträdande jag blev bemött med för ett antal veckor sedan. Själv tycker jag det här är lite märkligt! När jag var där - och när jag pratade med dem på telefon - vägrade man att erkänna att man gjort något som helst fel. Man hade inte givit mig någon som helst prisuppgift - och jag var minsann inte välkommen tillbaka om det var den hör attityden jag hade. Men nu när hela historien ligger ute på nätet, öppen för vem som helst att läsa, passar det tydligen att be om ursäkt. Märkligt, eller hur?!
För visst förstår jag att det kan bli fel hos alla företag, ingen är ju trots allt mer än människa. Men att då inte kunna vara lite ödmjuk och på NÅGOT vis kunna be om ursäkt eller i alla fall vara LITE tillmötesgående är ju märkligt!! Att det ska behöva gå så långt att jag ska behöva lägga ut det hela på internet innan man på något vis är tillmötesgående.
Så även om det för mig som fattig student är ett aningen frestande erbjudande med en gratis service så skrev jag tillbaka att jag inte är villig att komma tillbaka som kund till Däckhuset. Med det bemötande jag fick där sist är inte ens en gratis service tillräckligt lockande faktiskt.
 

 



Bilden lånad från Yogo
 

 
0 kommentarer
    Follow
publicerat i Däckhuset i Kalmar
Taggar: Bert Wåhlin, Däckhuset, Däckhuset Kalmar, Däckhuset i Kalmar, JK, Justitiekanslern

Jag är inte den enda som blivit utskälld!

Minns ni Däckhuset, som jag rök ihop med i höstas? Då de gav mig en prisuppgift, sen slog på ytterligare 500 kronor - för att skälla ut mig rejält när jag hävdade min rätt?!
Det här är tydligen inte ovanligt när det gäller denna verkstad. Det förkommer lite då och då uppenbarligen, ungefär liknande grejer. Man försöker snylta till sig extra betalning och när kunden säger ifrån får man ett otroligt dåligt bemötande. Denna kommentar fick jag idag från Björn:

Råkat ut för samma sak på samma ställe. Hade beställt däck. När jag sedan kom tillbaka på angiven dag, så satte man på några helt andra däck som var mer än dubbelt så dyra. Däckverkstaden blev förbannad på mig(!) och beskyllde mig för att ljuga. Några sådana billigare däck hade vi ju aldrig pratat om enligt honom. Trodde jag skulle slå ihjäl gubbljäveln. Slutade med att han fick kränga tillbaka mina gamla däck. Då blev han arg för att jag hade upptagit hans tid!

Man undrar ibland hur vissa överhuvudtaget kan överleva i en viss bransch! Jag menar; om det är så här man bemöter sina kunder på Däckhuset, hur kommer det sig då att de enda tycks få kunder?! Det är ju faktiskt otroligt märkligt! För min egen del kommer jag absolut inte gå tillbaka dit, det finns överhuvudtaget inte på världskartan! Tror inte heller denne Björn kommer att göra det! Eller? Själv betalar jag hellre lite extra och får en bra service - och framförallt att jag får de tjänster jag faktiskt betalat för. Det är trots allt ganska viktigt när man väljer verkstad - precis som i alla andra sammanhang när man köper tjänster och varor. Hoppas nu nästan att Däckhuset förlorar lite kunder, så att de inser att de inte kan behandla folk hur som helst!
 


BAR 1, SMP 1, 2, 3

Bilden lånad från The topnotch
 

 
0 kommentarer
    Follow
publicerat i Däckhuset i Kalmar
Taggar: Bert Wåhlin, Däckhuset, Däckhuset Kalmar, Däckhuset i Kalmar, JK, Justitiekanslern

Visa fler inlägg