Custom ink

Jag tycks inte vara den enda som nappat på dealen på Let's Deal, där man kunde köpa ett presentkort på tatuering värd 2000 kronor för 500 kronor. Presentkortet gällde hos Custom Ink på Götgatan 84 här i Stockholm.
Innan jag köpte dealen gjorde jag några sökningar på nätet och hittade både snygga tatueringar som gjorts hos Custom Ink, liksom ett antal positiva rescentioner från till synes nöjda kunder. Men så här i efterhand frågar jag mig om inte de positiva rescensionerna faktiskt är fingerade. 
Jag är nöjd med tatueringen, men det bemötande jag fick var under all tänkbar kritik. Den första tiden jag fick var den 26/10 klockan 15:00. Jag skulle jobba samma natt, men räknade med att hinna med både tatuering och middag innan mitt nattpass skulle börja vid 22:00 samma kväll. Men under dagen ringer tatueraren och förklarar att det blivit en dubbelbokning och han frågar om jag kan komma till 16:00 istället. Han uppskattar att tatueringen skall ta cirka tre timmar att göra, så jag går med på att komma en timme senare. Jag tänker inte mer på saken än att dubbelbokningar givetvis kan förekomma överallt - och åker in till stan en timmer senare än planerat.
Kvart i fyra sitter jag i tatureringsstudions väntrum och väntar på min tur. 15:55 ringer tatueraren och säger att han är på ingång, men inte lyckats hitta någon parkering (vilket ju trots allt kan vara svårt klockan fyra en måndagseftermiddag i Stockholm). Men han lovar att vara på plats inom fem minuter.
20 minuter senare kommer han. Trots att jag redan när jag bokade tiden lämnade en bild på hur jag ville att tatueringen skulle se ut, hade han fortfarande inte på något sätt förberett tatueringen. Lite disträ och förstrött börjar han skissa på något som skulle bli tatueringen. 1,5 timme senare leverar han ett förslag - som visserligen är mycket snyggare än ursprungsbilden, men som han hade kunnat levererat redan när jag kom. Vid sextiden, tre timmar efter den tid jag ursprungligen bokat, får jag lägga mig under nålen. Drygt två timmar senare måste vi bryta eftersom jag måste hinna med att äta innan mitt nattkift börjar. Vid det här laget har man hunnit gör ungefär halva tatueringen. Efter mycket tricksande och diskuterande får jag en ny tid en vecka senare för att göra resten av tatueringen.
Samma dag som jag skulle tillbaka, ringer tatueraren igen. Nu har han att fått förhinder och kan inte göra klart tatueringen som planerat. Han undrar om jag kan komma dagen efter istället. Jag får verkligen bita mig i tungan för att inte kläcka ur mig något elakt om urusel service, men går med på att skjuta upp besöket till dagen efter.
När jag i god tid kommer till studion, har jag strategin klar för mig: minsta lilla strul och jag kommer resa och gå. Men tro det eller ej; man sätter nålen i mig ecakt på utsatt tid - och blir dessutom klar 1,5 timme innan man planerat det.
 
Att det blir fel ibland har jag full förståelse för. Men när man från början säger att det kommer räcka med en sittning på cirka tre timmar när det egentligen blir två sittningar på totalt cirka fem timmar blir man aningen irriterad. Framförallt när tatueraren kommer sent, skjuter upp två besök på rad och överlag har ett väldigt arrogant och ostrukturerat bemötande emot sina kunder. Trots rabatten på 2.000 kronor, betalade jag i slutändan 3.000 kronor för tatueringen - och köper jag en tjänst eller vara för den summan förväntar jag mig trots allt ett bra bemötande.
Visserligen är det så att oavsett summan jag betalar, förväntar jag mig alltid att jag får den vara och den service jag betalar för. Men ju högre priset för något är, ju högre blir mina förväntningar på en bra service och en produkt som lever upp till priset.
Visserligen är jag nöjd med tatueringen (slutresultatet ser ni här nedanför), men absolut inte med studions kundbemötande. Nu i efterghand har jag hittat en hel del kommentarer på studions Facebooksida från kunder som haft liknande erfarenheter som jag. Trots tidigare klagomål har man alltså inte bättrat sig det allra minsta, är åtminstone min egen tolkning efter att ha varit där.
Så ett litet tips till er som vill tatuera er: Nappa inte på Customer Inks erbjudande! Åtminstone inte om ni vill gå till en studio som håller vad de lovar och passar tiderna. Personligen hade jag gärna varit utan rabatten jag fick om jag bara sluppit allt strul!
 

 
  
 

 
Bilderna lånade från Jesper Nilssons blogg, Utbildning.se
 

Pusha   Follow        
                submit to reddit
KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

    Follow