Slarvigt, Telia!

Det kan hända att jag inte är tillräckligt insatt eller rentav aningen obildad. Men vissa saker kan jag faktiskt inte förstå hur svårt det ska vara att åtgärda.
När jag för en månad sedan fick min räkning för TV och fast bredband på Telia, hade man plötsligt lagt till TV-tjänster för inte mindre än 445 kronor i månaden (i och med detta hade räkningen nästintill fördubblats i jämförelse med vad jag brukar betala). Det enda kruxet var att det var tjänster som jag aldrig beställt, inte ens tanken att beställa.
Jag bestred givetvis fakturan och fick snabbt svar från Telia. Man konstaterade att något blivit fel, men kunde inte riktigt förklara hur dessa tjänster hamnat på min faktura. Någon beställning gick inte att hitta. Men utan några som helst krussiduller skrev man av de pengar som lagts på fakturan och jag behövde betala de dryga 500 kronor för de abonnemang jag faktiskt har.
Men när jag nu skulle betala räkningarna för juli kom nästa kalldusch. Telia har inte alls avslutat de tjänster som jag aldrig beställt, utan skickat en faktura snarlik den jag fick förra månaden. Jag vet att jag inte alls är insatt i hur det rent tekniskt går till hos Telia när de avslutar en kunds tjänster. Men jag har svårt att tro att det är svårare än några knapptryckningar på en dator. Två personer hos Telia var inblandade i mitt förra ärende och båda två lovade att avsluta tjänsterna. Men ingn av dem har uppenbarligen lyckats.
Det finns väl egentligen två alternativ när man funderar på vad som kan ha hänt. Antingen har det blivit något allvarligt fel hos Telia, vilket väl är det troligaste. Eller så är det någon som beställer tjänster jag inge vill ha i mitt namn, något som i så fall känns rätt obehagligt.
Nu har jag ännu inte fått svar på mitt senaste bestridande, men jag utgår från att jag inte kommer behöva betala 450 kronor extra för några tjänster jag aldrig beställt. Får se om jag får anledning att följa upp detta inlägg...
 
TILLÄGG
Sedan inlägget skrevs har jag fått återkoppling från Telia. Det visade sig att de tjänster som skulle avslutas togs bort först efter att den senaste fakturan skapats. Därmed hängde de med på fakturan. Visserligen kan man väl ha åsikter om att man inte tänkte så långt redan från början från Telias sida, men nu är det hela i alla fall åtgärdat och slipper betalq 450 kronor för något jag inte beställt.
 

 
Pusha   Follow        
                submit to reddit
KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

    Follow